عزیز، درود!
انتخاب شهر
نیازمندیهای لوکوپوک
تخته سیاه
درد دل ها
مدیریت ارتباط با مشتریان
پنل پیامک لوکوپوک
تصاویر
دفترک
طراحی وب سایت
نیازمندیهای لوکوپوک
مسابقات تخته سیاه

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق

(1400 شهریور 24)

حتما تا به حال به این مشکل برخورد کرده‌اید که برای خرید یک محصول به فروشگاه‌های متعدد مراجعه کنید. اتفاقا همیشه به این موضوع فکر می‌کردید که اگر محصولی که می‌خواهم وجود نداشته باشد باید چه کار کنم؟

امروزه با توجه به افزایش روز افزون فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان گفت که خرید یک محصول خاص خیلی هم سخت نیست. اما در میان این همه فروشگاه اینترنتی کدام فروشگاه مناسب است. چه فاکتور‌هایی باعث پرواز یک کسب‌و‌کار و از بین رفتن کسب‌و‌کار دیگر می‌شوند؟ ممکن است در حال حاضر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و یا اینکه تا به حال به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی افتاده باشید. اگر به دنبال یافتن پاسخ برای این سوالات هستید، به جای درستی مراجعه کردید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق صحبت کنیم.

استفاده از تصاویر با کیفیت

همانطور که می‌دانید افراد قبل از خرید محصول از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها محصول را کامل برانداز می‌کنند و اگر این محصول باب میل ایشان بود و احساس خوبی منتقل کرد، آن را خریداری می‌کنند. در فروشگاه‌های اینترنتی به این دلیل که نمی‌توان محصولات را از تمام جهات مشاهده کرد، باید این حس به درستی منتقل شود و این کار توسط تصاویر انجام می‌شود. اما نه هر تصویری! تصویری که استفاده می‌کنید باید دارای کیفیت بالایی باشد. هر چه کیفیت آن بالاتر باشد، فرد بیشتر ترغیب به خرید محصول می‌شود.

بهتر است برای محصولات خود از عکس‌های آماده استفاده نکنید و تا جای ممکن عکس‌برداری را خود انجام دهید.

 

سادگی و راحتی سایت الویت اول باشد

یکی از دلایلی که افراد به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند این است که از ترافیک، هزینه‌های جانبی و ... دوری کنند و هنگام استراحت به خرید محصولات خود بپردازند. به این معنی که کاربران به دنبال راحتی هستند. حال اگر کار با وب‌سایت شما ساده نباشد، قطعا کاربر فروشگاه‌های دیگر را ترجیح خواهد داد. هدف از طراحی سایت اختصاصی و فروشگاه اینترنتی خرید محصول در زمان کوتاه و به ساده‌ترین حالت است.

تمام تلاش خود را انجام دهید تا کاربر به سادگی بتواند محصول مورد نظر را به دست آورد.

 

اطلاعات را کامل وارد کنید

همانطور که عکس محصول از اهمیت بالایی برخوردار است، ویژگی‌ها و توضیحات آن نیز حائز اهمیت هستند. کاربر هنگامی که برای خرید محصولی به وب‌سایت مراجعه می‌کند، باید به پاسخ تمام سوالات خود برسد. به این فکر کنید که قصد دارید لپ‌تاپ لنوو تهیه کنید. از سایتی این محصول را تهیه خواهید کرد که اطلاعات کامل در مورد این محصول را نوشته باشد یا وب‌سایتی که اطلاعاتی ناقصی قرار داده باشد؟ حتی ممکن است به وب‌سایت دوم اعتماد هم نکنید.

از طرفی اضافه کردن اطلاعات باعث بهبود سئو سایت شما می‌شوند. هر چه اطلاعات ارائه شده کامل‌تر باشد، گوگل امتیاز بالاتری به شما اختصاص می‌دهد.

 

استفاده از نظرات کاربران

قطعا قبل از خرید هر محصولی از سایر افراد که این محصول را تهیه کرده‌اند سوال پرسیده‌اید و نظر آن‌ها را در مورد استفاده از محصول مورد نظر بدست آورده‌اید. این موضوع را باید بدانید که کاربران هنگامی خرید خود را نهایی می‌کنند که تجربه دیگران در مورد تهیه محصول مورد نظر بدانند. خیلی از کاربران هنگام خرید محصول ابتدا بخش دیدگاه‌ها را می‌خوانند و سپس به بخش ویژگی‌ها مراجعه می‌کنند. تمام تلاش خود را انجام دهید تا مشتریان شما ترغیب به ایجاد دیدگاه برای محصولات خریداری شده از شما شوند.

واکنش گرایی و دیگر هیچ

تا به حال شده که توسط تلفن‌همراه به وب‌سایت‌هایی مراجعه کرده و همه‌چیز را بهم ریخته دیده باشید؟ همه چیز بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد. دکمه‌ها بهم ریخته باشند. خلاصه هر بهم ریختگی که باعث ایجاد استرس یا کلافگی شما بشود. به طراحی وب‌سایت برای انواع تلفن‌های‌همراه و تبلت‌ها، طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا می‌گویند.

امروزه بیش از نیمی از جستجو‌ها در گوگل و بیش از 80% خرید‌ها توسط تلفن‌های‌همراه انجام می‌شود. همچنین خیلی از افراد ممکن است سالی یک بار کامپیوتر خود را روشن نکنند اما مدام از گوشی استفاده کنند. همین امر نشان‌دهنده اهمیت طراحی واکنش‌گرا است. اگر وب‌سایت شما واکنش‌گرا نیست، باید این موضوع را الویت اول خود قرار دهید و این موضوع را بدانید که اگر وب‌سایت شما در حالت واکنش‌گرا به خوبی عمل نکند به هیچ عنوان به رتبه‌های بالا گوگل نخواهید رسید. تا هنگامی که این بخش به‌طور‌کامل بهینه نشده است، به بهینه‌سازی سایر ویژگی‌ها فکر نکنید.

 

امنیت و پشتیبانی

امنیت نیز یکی دیگر از فاکتور‌های مهم برای فروشگاه‌های اینترنتی است. کاربران قبل از خرید، از به سرقت رفتن اطلاعات خود می‌ترسند و بسیاری به همین دلیل فقط از وب‌سایت‌های بزرگ خرید می‌کنند. هر چه امنیت شما بیشتر باشد، کاربران اعتماد بیشتری به شما می‌کنند.

موضوع مهم دیگر پشتیبانی است. بسیاری از کاربران وجود دارند که نحوه خرید را به خوبی نمی‌دانند و یا حتی سوالی در مورد محصول دارند. همانطور که بالاتر گفتیم کاربران هنگام مراجعه به هر صفحه باید پاسخ تمام سوالات خود را به دست آورند. پشتیبانی خوب باعث می‌شود تا کاربران نسبت به شما اعتماد بیشتری داشته باشند و خرید خود را در وب‌سایت شما ثبت کنند.

 

سرعت بالا

می‎توان گفت که سرعت زیر مجموعه سادگی و راحتی است. به این صورت که هر چه سرعت سایت بالاتر باشد، کاربران بیشتر در سایت شما می‌مانند. قطعا سایت‌هایی را مشاهده کرده‌اید که ثانیه‌ها باید انتظار کشید تا بارگذاری شوند و بتوانید وب‌سایت را مشاهده کنید. سرعت سایت یکی از فاکتور‌های حیاتی برای فروشگاه اینترنتی است. اینکه سایت شما در کمتر از 4 ثانیه بارگذاری شود یعنی سرعت شما خوب است. با هر ثانیه که این عدد افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران از وب‌سایت شما خارج می‌شوند. به همین دلیل باید بهینه‌سازی سرعت یکی از الویت‌های مهم شما باشد.

کار کردن روی کلمات محلی

اینکه کاربران بتوانند علاوه بر کلمات پر رقابت، با کلمات محلی شما را نیز پیدا کنند یکی از فاکتور‌های بسیار مهم است. به طور مثال هنگامی که شخصی کلمه خرید آجیل در مشهد را جستجو می‌کند با تعدادی سایت محلی رو‌به‌رو می‌شود. نه تنها فروشگاه‌ها بلکه این موضوع برای شرکت‌ها نیز بسیار مهم است. هنگامی که طراحی سایت فروشگاهی در مشهد را جستجو می‌کنید با طراحان سایت بسیاری رو‌به‌رو خواهید شد که یکی از آن‌ها شرکت نرم‌افزاری ویستا می‌باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا به ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق بپردازیم. علاوه بر نکاتی که ارائه کردیم، نکات مهم دیگری نیز وجود دارند اما آن‌ها در مرحله اول بهینه‌سازی الویت بالایی ندارند. اگر نیاز دارید تا وب‌سایت فروشگاهی موفقی بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا "طراحی فروشگاه اینترنتی ویستا" را جستجو کرده و مطالب موجود در این صفحه را نیز با دقت بخوانید. نکاتی که در این صفحه ذکر شده‌اند که به شما در ادامه مسیر کمک خواهند کرد.

شما هیچ آگهی را در لیست علاقه مندی های خود ذخیره نکرده اید..